Publicerad

Härnösands kommun byter upphandlingssystem

Upphandlingsenheten och logotypen för Clira.

Från och med nu under hösten 2024 kommer vi, Härnösands kommun, att börja använda Clira eSource som vår nya leverantör av upphandlingssystem. Detta innebär att alla nya, kommande upphandlingar kommer att annonseras via Clira eSource och att ni då kommer att lämna in anbud via Clira eSource.

Ni hittar våra aktuella upphandlingar här: Härnösands kommuns upphandlingar Länk till annan webbplats. – ni kommer fortfarande att se våra upphandlingar i den upphandlingsdatabas som ni redan tidigare använder och möjligheten att prenumerera på CPV-koder så som ni kan göra i Opic är inte tillgängligt i denna lösning ännu.

Instruktioner till dig som är leverentör

Här får du veta hur du skapar ett konto i Clira eSource, hur du lämnar anbud med mera.

Instruktioner till dig som är leverentör Länk till annan webbplats.

Var med på ett webbinarium

Clira erbjuder också två tillfällen för webbinarier där Cliras supportpersonal kommer att guida er genom systemet.

Välj tillfälle och anmäl dig

För support gällande systemtekniska frågor och navigering i systemet, kan ni antingen klicka på supportikonen längst ner till vänster när ni är inloggade i eSource, eller kontakta Clira supporten på telefonnummer 08–15 80 01.

Om ni har specifika frågor angående underlag, vänligen använd funktionen "Frågor och svar" i den aktuella upphandlingen.