Beställning av arbetsgivarintyg

Här kan du beställa ett arbetsgivarintyg. Arbetsgivarintyget visar arbetstid och inkomst de senaste tolv månaderna eller för begärd period. Intyget behöver du bland annat för din A-kassa vid anmälan av arbetslöshet.

Vi hanterar normalt sett din beställning inom 10 arbetsdagar.
Är du timanställd och begär ett intyg för innevarande månad kommer vi hantera din beställning i slutet av efterföljande månad efter löneutbetalningen. Orsaken till det är att du som timanställd får lön i efterskott. Du behöver inte göra en ny beställning av arbetsgivarintyg, vi hanterar din beställning så snart som möjligt när dina arbetade timmar är registrerade och lön har betalats ut.

Behandling av personuppgifter

Personuppgifter som behandlas

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Personnummer
  • Telefonnummer
  • Mobilnummer

Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.

Laglig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras

Lagringstid
1 månad

Övrigt om lagringstid
Sparas endast för hantering av ändamålet.
Ärendet gallras 30 dagar efter att det stängts.

Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål och tips. Länk till annan webbplats.

Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
E-post: kommun@harnosand.se

Frågor om tjänsten

Löneavdelningen
E-post: lonesupport@harnosand.se