Anmälan om synpunkter och/eller klagomål gentemot god man eller förvaltare
Bästa sättet att byta en god man eller förvaltare är att prata med personen som har uppdraget. Sedan kontaktar ni tillsammans överförmyndaren för att be dem göra ett byte. Har du klagomål på den som är god man eller förvaltare kan du själv kontakta överförmyndaren. Godemannen/förvaltaren kommer att få ta del av klagomålet och få en möjlighet att yttra sig över detta och bemöta kritiken.
Överförmyndaren måste sedan utreda om det finns förutsättningar att byta god man eller förvaltare. En god man/förvaltare kan bara bytas ut om personen missköter sitt uppdrag eller om personen själv vill avsluta sitt uppdrag som god man/förvaltare.
Frågor om tjänsten och personuppgiftsansvarig
Överförmyndarenenheten
E-post: overformyndarenheten@harnosand.se
Telefon växel: 0611–34 80 09
Telefon- och expeditionstid är klockan 08.30–11.30 alla vardagar.
Dela sidan
