Bilagor
Bilaga 1

Bilaga 2
Inspiration för arbetet med att differentiera undervisningen (Sims, 2021).
Frågor och uppgifter som uppmuntrar elever att analysera kan inledas med:
- Undersök hur …förhåller sig till varandra
- Förklara vad som menas med…
- Rangordna…
- Sök efter likheter och skillnader mellan…
- Relatera…till…
- På hur många olika sätt…
Frågor och uppgifter som uppmuntrar elever att utvärdera kan inledas med:
- Vilka är fördelarna och nackdelarna med…
- Vilket blir resultatet under förutsättning att…
- Övertyga…
- Jämför… med…
- Utveckla kriterier för…
Frågor och uppgifter som uppmuntrar elever att skapa kan inledas med:
- Skriv en/ett…
- Organisera en…
- Utveckla en/ett…
- Designa…
- Gör en plan för… (Ex med elev som gjorde en fullständig resplan för tågluff gnm Europa inkl. budget)
- Gör en ovanlig…
Dela sidan
